Wilt u uw uitgavenlimiet verhogen? Of meer weten over het saldo van uw kredietkaart? Op deze pagina beantwoorden we enkele veelgestelde vragen met betrekking tot het uitgavenlimiet, saldo en betalingen.

Hoe verhoogt u uw uitgavenlimiet?

Als u uw uitgavenlimiet graag wilt verhogen, dan moet u altijd contact opnemen met de uitgever van uw kredietkaart. Dit betekent niet dat uw verzoek automatisch gehonoreerd wordt. Wel is het voor iedereen mogelijk om een dergelijk verzoek bij een aanbieder in te dienen. Wat vaak wel mogelijk is, dat is om voor een tijdelijke verhoging van uw uitgavenlimiet te kiezen. Deze optie is bij alle aanbieders mogelijk. Dit kan handig zijn. Zo vragen veel consumenten een tijdelijke verhoging van het limiet aan voordat ze op vakantie gaan. Wist u dat kredietkaartaanbieders met een dergelijk verzoek veel sneller akkoord gaan dan met een permanente kredietverhoging?

Hoe kan ik mijn betalingen inzien?

Dat is een belangrijke vraag. Want u moet maandelijks alle betalingen die u heeft gedaan controleren. Tenminste, dat is wel zo verstandig. Niet alleen krijgt u zelf een goed beeld van uw uitgaven, maar ook kan u bij eventuele frauduleuze betalingen direct aan de bel trekken. U kunt uw gegevens meestal online raadplegen. Als u niet weet hoe, dan kunt u contact opnemen met uw aanbieder. Normaal gesproken is het met elke kaart mogelijk om online uw afschrijvingen te controleren. Ook bij prepaid kaarten en al helemaal bij virtuele creditcards.

Hoe kan het dat mijn kredietkaart niet werkt?

Het kan voorkomen dat u (opeens) geen betalingen meer kunt doen met uw creditcard. Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Hieronder informeren we u over alle mogelijke oorzaken. Komt u er zelf niet uit? Dan neemt u contact op met uw creditcardaanbieder.

 

  • Bij de meeste kredietkaarthouders die geen betalingen meer kunnen doen, is het bestedingslimiet bereikt. U moet weten dat u per dag maximaal een bepaald bedrag kunt betalen met de kaart. En u kan maandelijks niet meer uitgeven dan uw uitgavenlimiet.
  • Heeft u een nieuwe kredietkaart ontvangen? Dan kan het zijn dat u deze nog moet deblokkeren.
  • De kaart is verlopen.
  • Bij een vermoeden van fraude kan een uitgever besluiten om uw kaart te blokkeren. Dit is een preventieve maatregelen. Hij zal u daarover altijd een bericht sturen.
  • De fout ligt bij de winkel of organisatie. Zij hebben een technisch probleem.