Het kan soms eens voorkomen dat u graag een creditcard afschrijving ongedaan wilt maken. Bijvoorbeeld in het geval van fraude of als er iets fout is gegaan bij een geldopname of aankoop. Het is bij elke creditcardmaatschappij mogelijk om een afschrijving ongedaan te maken. Wij leggen u daar het een en ander over uit. U dient in ieder geval een verzoek in tot teruggave van uw betaling. Dat kan online via de website van de betreffende aanbieder. Hieronder leest u in ieder geval wanneer u recht heeft op teruggave van een betaling. En vervolgens in welke gevallen dit niet mogelijk is. Als u vermoedens heeft van fraude, dan vraagt u deze frauduleuze afschrijving(en) op een andere manier terug.

Wanneer van de ‘geld terug service van creditcardmaatschappijen gebruikmaken?

U kunt uw betaling die u heeft gedaan met uw creditcard altijd terugvragen indien:

Er geheel ten onrechte een geldbedrag van uw kredietkaart is afgeschreven.
Als u een aankoop heeft gedaan maar het product na 30 dagen nog niet is geleverd.
U een product heeft besteld en deze niet goed geleverd is of… namaak is.
U bij een opname van geld bij een pinautomaat te weinig geld heeft ontvangen.
Indien een verkoper u een geldbedrag zou terugbetalen en dit nog niet is gebeurd na 15 dagen.

U krijgt geen geld terug indien:

U via een andere manier dan met uw creditcard heeft betaald.
U ontevreden bent over een product of dienst.
Het een reservering betreft.

Er met de verkoper zelf uit komen

Maar probeer er altijd eerst met de verkoper uit te komen alvorens u contact opneemt met de geld terug service van uw creditcardmaatschappij.

Fraude

Als er duidelijk sprake is van fraude of u heeft een vermoeden, dan is het belangrijk om direct contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij. Bel dan met de alarmlijn. Zij kunnen u dan vervolgens verder helpen. In het geval van fraude regelen zij dan ook de terugbetaling.